Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
houtenw - 20-06-2015 11:16:51
Computers & Telefonie

Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per mb!

Dat internetten zonder bundel duur is via de telecom provider is ons bekend. daarom is dataverkeer op de smartphone uitgezet door ons en internetten via op de mobiel alleen via wifi. gaat al jaren goed, tot deze ene hoge rekening van tele2. er is met niets veranderd aan de mobiel de maand van de hoge factuur of apps geinstalleerd.

neemt ook niet weg dat tele2 ook klanten die wel een abonnement hebben maar geen internetbundel kan waarschuwen als ze een hoog afwijkend dataverbruik hebben. als je al een jaar alleen € 3,- abonnementskosten hebt voor je mobiel en dan ineens € 78,- aan kosten dataverkeer hebt, mag tele2 zich wel actief opstellen en de klant eerder waarschuwen en niet wachten totdat ze hun hoge factuur kunnen sturen.

we gaan er overigens van uit dat de factuur van tele2 foutief is omdat we zoals gezegd dataverkeer via 3g altijd uit hebben staan. tele2 wil of kan dat niet uitzoeken zeggen ze bij de klantenservice. zelf kunnen we dit ook niet achteraf.
als tele2 coulant zou zijn zouden ze op zijn minst een lager tarief per mb kunnen berekenen. waar je elders voor € 0,15 per mb mobiel kan internetten zonder internetbundel, zou dat bij tele2 toch ook moeten kunnen... zeker als het dataverbruik sterk afwijkend is van normaal verbruik, wat nihil is.