Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 21-06-2015 23:31:57
Elektronica & TV

Geen recht om te retourneren

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 20 jun 2015, 14:10][quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]nee, dat is de bedoeling niet van de wet. als je hem echt gaat uitproberen met spullen erin dan ga je te ver.
dat is noodzakelijk om achter de aard, kenmerken en werking te komen. hoe snel vriest deze in? hoeveel lawaai maakt de vriezer onder belasting?

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]als je spullen erin gaat zetten wordt hij direct al vies.
dat is geen feit. een keer in de zoveel tijd ontdooi ik mijn vriezer. er komt zo op het oog- alleen schoon water uit.

het blote oog constateert lang niet alle bacterieën en schimmels. dat gaat heel snel in een koelkast. als alleen de stekker erin gaat en eruit dan zal er van schade nauwelijks sprake zijn. maar zodra je er producten in gaat stoppen dan is zo'n koelkast gewoon niet schoon meer.

bovendien is de europese richtlijn is hierover redelijk duidelijk

(47) sommige consumenten maken gebruik van hun herroe­pingsrecht nadat zij de goederen meer dan noodzakelijk gebruikt hebben om de aard, de kenmerken en de wer­king ervan vast te stellen. in dat geval dient de con­sument zijn herroepingsrecht niet te verliezen, maar aansprakelijk te zijn voor het waardeverlies van de goederen. het uitgangspunt dient te zijn dat de consument, om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen te controleren, deze slechts op dezelfde manier mag hante­ren en inspecteren als hij dat in een winkel zou mogen doen. de consument mag dus bijvoorbeeld wel proberen of een kledingstuk past, maar hij mag het niet langere tijd dragen. de consument dient de goederen tijdens de her­roepingstermijn dus met gepaste zorg te hanteren en te inspecteren. de verplichtingen van de consument bij her­roeping mogen de consument niet ontmoedigen zijn her­roepingsrecht uit te oefenen.

klik https://www.eerstekamer.nl/eu/documenteu/pb_eu_l304_richtlijn_2011_83_eu/f=/viutfi39brtv.pdf">hier punt 47