Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

inekel1953
inekel1953 - 24-06-2015 18:37:34
Geldzaken & Recht

Abn-amro verplicdht contactloos betalen

Goedenavond alle mede experts, ......(een zeer lang maar wel compleet bericht)
doordat ik vlak na het telefoon gesprek met de abn amro webcare medewerker werd weggeroepen, kon ik helaas niet eerder reageren, mijn excuus hiervoor.

natuurlijk heb ik het een en ander gelezen van al uw tips die ik heb mogen ontvangen, waarvoor mijn dank. zo lees je veel klachten bij twee aangeboden linken en ook de linken van en over verschillen bij de rabo-, asn- en de triodos- en ing-, bank

**************
met deze informatie heb ik vanmorgen vroeg naar de webcare medewerker een email gezonden, hierbij de tekst:
abn amro dwingt mensen op om contactloos te betalen!
goedemorgen webcare medewerk(st)er m. bouwmeester van abn amro,

op het forum van het programma kassa, heb ik maandag 22 juni jl. mijn probleem geplaatst.
het gaat mij erom dat ik absoluut niet de nieuwe pas wil laten ingaan om contactloos te betalen en wens ook geen gebruik te maken van die pas die mij nu opgedrongen omdat mijn huidige pas per 01-07-2015 automatisch ongeldig wordt.
ik moet dan maar tegen betaling een ander bankpasje aanvragen waarvoor trouwe klanten een duur 0900 nummer moeten bellen wat ik weiger te doen.

u gaf daar de reactie dat u het jammer vond dat ik er geen gebruik van wil maken. wel ik betreur het ten zeerste dat de abn amro niet het fatsoen heeft gehad om de klanten daarin te betrekken of het ze in ieder geval te vragen of de klanten de mogelijkheid te bieden het te laten zoals het is. dit is pas héél jammer, nu heb ik het echt 't gevoel dat het mij door de strot wordt geduwd, vandaar dat ik het op het forum van kassa heb geplaatst.
natuurlijk ben ik ondertussen wel bezig geweest om elders te kijken, daarom benader ik u nu ook, zodat ik komende dagen een wel overwogen een beslissing kan nemen, hoe te handelen.

graag hoor ik van u wat de mogelijkheid is, al had u dat natuurlijk ook op het forum van kassa kunnen vermelden.
ik heb vandaag bereikbaar van 9:30 uur tot 12:00 uur en mijn telefoonnummer is": 1234567890

met vriendelijke groet,
ineke l 1953
**********************

rond de klok van 11:00 uur werd ik gebeld door de abn amro webcae medewerker de heer vloten.
het was inderdaad een prettig gesprek , er werd naar mij geluisterd en voelde me serieus genomen. meneer vloten vroeg om een momentje zodat hij kon overleggen met één van zijn medemensen. dit duurde ook maar zeer kort en werd het gesprek voortgezet.

er waren twee keuzes, de eerste mogelijkheid was om de nieuw contactloze pas die ik had ontvangen bij de bank te laten activeren om zodoende een andere nieuwe pinpas aan te vragen, de kosten hiervan worden wat later op mijn rekening terug gestort.
ik zei meteen nee dat wil ik niet, iets waar ik niets mee wil doen zoals die contactloze pas, ga ik echt niet activeren.
de tweede optie was, dat er gewoon een "nieuwe pinpas" naar mijn huis wordt gezonden, welke ik binnen 5 werkdagen zal ontvangen. hiermee moet ik naar de bank om die daar te laten activeren en zullen de kosten die ik moet betalen later worden terug gestort.
ik heb toen toegezegd, dat ik de reeds ontvangen contactlozen pas zal meebrengen samen met een schaar en hem ter plekke bij de abn amro in tweeën of vieren zal knippen.

hiermee heb ik dan besloten om bij de abn amro te blijven, toch als dit gesprek niet het gewenste resultaat had gekregen, was ik uiterlijk dinsdag 30 juni overgestapt naar de triodosbank!
als alles rond is, laat ik ook nog van mij horen, dankzij u allen ben ik heel wat wijzer geworden.
natuurlijk wil ik u allen hartelijk danken voor meedenken en de adviezen die ik heb gekregen waardoor ik keuzes kon maken.

geweldig dank voor alle tips, uitgebreide en zeer complete reacties die ik heb mogen ontvangen. top mensen bedankt!

met vriendelijke groet,
ineke l 1953
ineke 5 x l