Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
houtenw - 25-06-2015 09:55:49
Computers & Telefonie

Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per mb!

Bedankt voor uw reactie. dat tele2 op geen enkele wijzen tegemoet willen komen om deze hoge factuur te verlagen vinden wij erg jammer. tele2 zegt dat jullie niet kunnen controleren waaraan de mobiele data is verbruikt. zelf hebben wij die mogelijkheid ook niet en moeten dus maar vertrouwen op tele2 dat die mobiele data ook daadwerkelijk gebruikt is. het zou bijvoorbeeld ook een fout in de facturering van tele2 kunnen zijn. u gaat er zondermeer vanuit dat de mobiele data is gebruikt en klopt met de factuur. niets is echter volmaakt en factureringssystemen al helemaal niet.

dat is door ons echter niet te controleren. alles wat we weten is dat mobiele data uitstond op de smartphone.

het dataverbruik is overigens maar een kant van het verhaal. u gaat namelijk in het geheel niet in op het hoge tarief wat jullie zelf hanteren van € 1,- per mb. mocht de data al gebruikt zijn dan heeft tele2 verzuimd om ons als klant hier tijdig voor te waarschuwen. dit terwijl het verbruik sterk afweek van het normale dataverbruik, dat is namelijk nihil.

klanten met een internetbundel hebben wel inzage in hun dataverbruik en ontvangen wel een sms bij het bereiken van een limiet. naar onze mening heeft tele2 ook een zorgplicht voor andere klanten die geen internetbundel hebben. u zou bij overschrijving van een bepaalde limiet deze klanten ook een sms kunnen sturen.

heeft een klant per ongeluk het dataverbruik niet uitgezet, zouden ze dus zomaar verrast kunnen worden met een hoge factuur van tele2 a € 1,- per mb. dat kan dus al ook in de honderden euro's lopen. "gelukkig" is de schade bij ons slechts € 109,- voor 109 mb.

we kunnen zelf niet controleren of deze 109 mb echt door ons gebruikt zijn, of dat er misschien sprake is van een fout in de factuur. neemt niet weg dat het tarief van € 1,- per mb veel te hoog is in vergelijking met enkele andere telecom providers met tarieven van € 0,09 en € 0,15 per mb zonder internetbundel.

in die zijn zou u ons tegemoet kunnen komen door in ieder geval dit tarief per mb te verlagen. in soortgelijke gevallen bent u wel klanten van tele2 tegemoet gekomen. graag zouden wij willen weten waarom u deze klanten wel tegemoet bent gekomen met een lager tarief en ons niet?