Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

re
repannaatjes01 - 26-06-2015 00:15:33
Auto & Vervoer

Misleiding bij aankoop auto

[quote=zoekster schreef op donderdag 25 jun 2015, 23:40]als de verkoper echt belangrijke informatie heeft achtergehouden, dan kunt u een schadevergoeding voor het herstel eisen of desnoods de hele overeenkomst ontbinden. er spelen wel een paar dingen mee.

ten eerste ligt de bewijslast geheel bij u. u moet bewijzen dat de verkoper zijn informatieplicht heeft geschonden of u zelfs moedwillig heeft willen misleiden.

omdat het een particulier betreft, kunt u niet van de verkoper verwachten dat hij net zo kundig is als een professionele verkoper.

verder speelt ook mee of u een marktconforme prijs voor de bus heeft betaald. daar mag u meer van verwachten dan van een 'koopje'. als u een 'opknapper' heeft gekocht, dan kunt u ook minder eisen stellen.

dankjewel!

de verkoper heeft de bus zo goed als zelf opgeknapt..het lakwerk heeft hij laten doen... hij is dus de expert van het busje..niet ik.. en weet hij meer van het busje dan mijn ervaringsmensen..

het is een bus uit 1977.. reeds 'opgeknapt' door hem.. ik ben een vrouw, heb er weinig verstand van... daarom al restauratiemonteurs meegenomen..ik neem het hun absoluut niet kwalijk..omdat dit echt goed verdoezeld was in combinatie met de overtuigende woorden/mail vaan de verkoper erbij....

rechtsbijstand gebeld.. deze deden heel moeilijk omdat ik de auto niet bij een bovag had gekocht.. ik mocht dan ook maar 1 keer advies hierover vragen..

ik zou hem de kans moeten geven de auto alsnog apk klaar maken.. de garage van ons is in onze opdracht al in volle gang... ik heb deze voor een activiteit op korte termijn nodig... ik kan hier niet op wachten...daarom is alles wat ik vraag.. een vergoeding van 1000 euro op de 4000 die ik straks moet gaan betalen... lijkt mij redelijk toch? het betreft hier een auto die in de toekomst alleen maar in waarde zal stijgen.. dus de auto is het waard... maar dit was niet voorzien.



misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering en kunt u die inschakelen om wat druk op de verkoper te zetten.