Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

unhappycustomer
unhappycustomer - 30-06-2015 05:04:26
Huishouden & Energie

Huur betalen voor product van ander

@tijger1: nogmaals: er is helemaal geen sprake van dat ik de nieuwe eigenaresse ergens toe wil dwingen! die gedachte is niet eens bij me opgekomen! het is me dan ook een raadsel waarom u dit voor de tweede keer meent te moeten aangeven...

een van de vragen die ik reeds viermaal heb gesteld aan de energiewacht groep en waar ik maar geen antwoord op krijg, is wat er gebeurt als de nieuwe eigenaresse (van de woning) niet akkoord gaat met overname. het kan namelijk niet zo zijn dat ik nog drie jaar lang betaal voor andermans warme water. dit lijkt mij althans niet logisch. als zij geen overname wenst van het contract - en daarmee dus aangeeft geen gebruik te willen maken van de daaraan verbonden service - zal zij zelf voor een alternatieve oplossing moeten zorgen. de boiler behoort de energiewacht dan terug te nemen. en aangezien ik de rechtmatige huurder ben, is het niet meer dan billijk dat ik daar dan iets over te zeggen heb.

de makelaar is op de hoogte gesteld van het feit dat het een huurboiler betreft. het was mijn eerste koopwoning en dit is dus een nieuwe situatie voor me. het leek mij niet meer dan logisch dat de huur van de boiler over zou gaan op de koper, tenzij deze aangaf zelf een boiler te willen installeren. dit is niet gebeurd.

mijn vraag is puur bedoeld om erachter te komen of ik nu de enige ben die het absurd vind dat een bedrijf dit soort contracten (lange looptijd, zonder mogelijkheid tot tussentijdse opzegging) kan afsluiten. als consument ben je natuurlijk ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor hetgeen waarmee je door een overeenkomst te tekenen, akkoord gaat, maar er bestaat ook nog zoiets als 'redelijkheid en billijkheid' en dit vind ik bij het bedrijf ik kwestie ver te zoeken.

p.s.: de betekenis van mits is mij bekend; ik was vooral 'gefocused' op het neerzetten van mijn verhaal en ik heb de tekst naderhand niet gecontroleerd op taalfouten e.d.. excuses!