Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 30-06-2015 08:44:47
Huishouden & Energie

Huur betalen voor product van ander

[quote=unhappycustomer schreef op dinsdag 30 jun 2015, 05:04]

mijn vraag is puur bedoeld om erachter te komen of ik nu de enige ben die het absurd vind dat een bedrijf dit soort contracten (lange looptijd, zonder mogelijkheid tot tussentijdse opzegging) kan afsluiten. als consument ben je natuurlijk ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor hetgeen waarmee je door een overeenkomst te tekenen, akkoord gaat, maar er bestaat ook nog zoiets als 'redelijkheid en billijkheid' en dit vind ik bij het bedrijf ik kwestie ver te zoeken.


u bent lang niet de enige. het is een verschrikkelijk contract, je betaalt driemaal de waarde van de boiler. dat is nu eenmaal het verdienmodel van dit bedrijf. daar staat dan wel de bijgeleverde service tegenover.
vanuit juridisch oogpunt gezien kun je niet voortijdig onder het contract uit. daar valt niets aan te doen. het heeft natuurlijk ook met de afschrijving van de boiler te maken. zij kunnen na 6 jaar deze niet verhuren aan iemand die een nieuw contract tekent.
er zijn overigens ook mensen die een twaalfjarig huurcontract tekenen....

wel zou ik een hartig woordje met de makelaar spreken, als ik u was. hij heeft uw belangen niet goed behartigd.