Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 30-06-2015 20:55:22
Computers & Telefonie

Tele 2 abnm verlengen lukt niet, nu berekenen ze me teveel abn mgeld

Beste don45,

u bent contract vrij dus uw contract is per maand opzegbaar.
de keuze is aan u of u wel of niet bij tele2 blijft.
als u kiest voor een andere telecomaanbieder dan zou ik daar als ik u was niet te lang mee wachten.
laat in dat geval uw nieuwe aanbieder uw abonnement opzeggen en nummerbehoud aanvragen bij tele2. dat kan binnen een week geregeld zijn (daarbij wordt dan rekening gehouden met uw opzegtermijn van 1 maand).

u betaalt nu belachelijk veel voor wat u krijgt, daar moet u in ieder geval zo snel mogelijk van af.
dat u pas per eind september zou kunnen verlengen is grote flauwekul.
blijkbaar een goedkope smoes van tele2 om meer aan u te verdienen.
het is mogelijk om 3 à 4 maanden voor het verlopen van een abonnement al te verlengen bij de meeste telecomaanbieders. dat moet echter niet en kan net zo goed ook pas een week voor het einde van het contract.
de telecomaanbieders willen natuurlijk dat klanten blijven. die klanten worden dan 3 à 4 maanden voor het einde van het contract al lekker gemaakt met de nieuwe telefoon die ze (als ze verlengen) al snel in hun bezit hebben. bij een overstap zou men nog de 3 à 4 maanden moeten wachten op de nieuwe telefoon. vanuit commercieel oogpunt van de telecomaanbieders niet slecht bedacht naar mijn idee.
maar een klant heeft uiteraard zelf de keuze om wel of niet op een aanbieding die gedaan wordt in te gaan (vaak zit er nog wel wat meer in het vat maar dat moet een klant er dan wel zelf 'uithalen'). wanneer een klant verlengd bepaalt hij/zij zelf uiteraard (kan ook een week voor het verlopen van het contract).