Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 01-07-2015 14:17:37
Auto & Vervoer

Rechten garantie aankoop auto

U heeft altijd nog de bescherming van de wettelijke garantie. gebreken die binnen 6 maanden na aankoop/aflevering worden geconstateerd worden vermoed al aanwezig te zijn geweest op moment van koop.
dit is wat anders dan die bijgekochte garantie, een wettelijk recht van iedere consument op een goed werkend product dat beantwoordt aan de overeenkomst.

de dealer kan zijn handen er niet vanaf trekken alleen maar omdat u geen extra garantie heeft gekregen, u heeft recht op een goed product, waarbij de uitspraken van de verkoper voor de koop ook belangrijk zijn.

wat nu te doen? u kunt kiezen, 1) u stelt de dealer in gebreke en eist herstel, wil die dat niet doen, dan eist u ontbinding van de overeenkomst.
2) u eist herstel, wil de dealer dat niet doen dan zult het herstel door een derde partij laten doen en de kosten op de dealer verhalen.

bij de eerste optie hoort deze voorbeeldbrief klik https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product-binnen-6-maanden-na-aankoop">hier

bij de tweede optie hoort deze voorbeeldbrief
klik https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-laatste-mogelijkheid-verkoper-herstel-product">hier

als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u die inschakelen. anders is het wellicht de moeite waard een goedkope jurist in te schakelen.