Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ron530 - 03-07-2015 18:48:04
Geldzaken & Recht

Automatische incasso verplicht?

[quote=gem lelystad schreef op vrijdag 3 jul 2015, 10:47]inderdaad. wanneer er een automatische incasso wordt afgegeven worden de betaaltermijnen uitgebreid van 4 naar 11 termijnen. zonder automatische incasso bedraagt het aantal termijnen 4. er is geen enkele verplichting om een automatische incasso af te geven. verder is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen.

ik vind deze uitleg van de gemeente lelystad heel plausibel. de betaling in 11 termijnen is een gunst maar dan wel middels een automatische incasso. buiten dat de regeling geen extra kosten met zich meebrengt is het ook een soort zekerheid dat de belasting op tijd voldaan wordt. in mijn gemeente vindt de afschrijving rond de dertigste van de maand plaats tenzij het weekend er tussen zit want dan kan het variƫren.
vraagsteller heeft aan de voorwaarden van automatische incasso niet voldaan en heeft nu een eenmalige regeling aan geboden gekregen.

off topic als iemand bang is dat er door een automatische afschrijving geen geld meer is om te eten raad ik ten zeerste aan om hulp te gaan zoeken want van een financieel huishoudboekje kan geen sprake zijn.