Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

uwjurist
uwjurist - 10-07-2015 18:27:22
Geldzaken & Recht

Schadevergoeding bonita

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 10 jul 2015, 18:11][quote=uwjurist schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:45]de bon hebt u niet meer, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. u hebt immers het bankafschrift en de desbetreffende broeken worden in die winkel verkocht.

op een bankafschrift kan je niet zien wat er gekocht is.... zou een jurist moeten weten.

ja, dat weet ze, maar dat is dus niet onoverkomelijk zoals aangegeven. deze jurist citeert daarom ten bewijze van de heersende leer de consumentenbond:
... een kassabon is niet altijd nodig. je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht, bijvoorbeeld door een bankafschrift of door een verklaring van een winkelmedewerker.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/computer-navigatie/garantie/computer-kapot-geen-kassabon/.

en vraagsteller kan natuurlijk het gesprek in de winkel opnemen. dat is toegestaan en bruikbaar als bewijs, zonder dit te hoeven aankondigen. ook kan hij een getuige mee nemen.

en ik denk dat vraagsteller (uit den bosch of omgeving als het goed is) wel begrijpt waarom ik aangeef desnoods deze antwoorden te laten zien in de winkel (nadat toegegeven is dat de broeken bij de winkel gekocht zijn).

met vriendelijke groet,
mr. monique doomernik