Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-07-2015 20:25:03
Garantie & Verzekeringen

Ongeldige polis??

Beste sjoukje2,

als u geen gebruik had hoeven te maken van de verzekering dan verwacht ik dat er 'geen haan naar gekraaid' had en de verzekeringsmaatschappij u de premie niet had terug betaald.
als ik uw vraag goed begrijp dan heeft u een reis geboekt en als laatste stap in de boeking zet u 'een vinkje' voor annulerings/reisverzekering ?

het spreekt voor zich dat u bij het afsluiten van een verzekering goed moet weten welke verzekering u afsluit en of deze het doel dient dat u er mee heeft.
aan de andere kant dient de verzekeraar duidelijk te zijn in de informatie naar de (aspirant-)verzekerde. als 'ingezetene' als harde eis wordt gesteld aan de mogelijkheid om überhaupt voor de polis in aanmerking te komen dan dient dit voor de aanvrager volkomen duidelijk te zijn. dat betekent dat het dus niet 'in de kleine lettertjes' thuis hoort.

op het aanvraagformulier kan dat vrij eenvoudig geregeld worden (bijvoorbeeld door het expliciet met ja/nee te laten beantwoorden). zowel bij een online aanvraag als bij een papieren aanvraag is het dan meteen helder of iemand aan de 'ingezetene voorwaarde' voldoet.
wat ik me nog wel afvraag, heeft u niet uw 'naam/adres/woonplaats' gegevens moeten invullen bij de boeking van uw reis en had het 'vinkje voor annuleringsverzekering/reisverzekering' dus eigenlijk niet aan u getoond behoren te worden ? of heeft u uw naw gegevens bij de aanvraag voor de verzekering aan moeten geven ?

uw vraag 'of dit zo maar mag' kan ik helaas niet voor u beantwoorden.
ik vermoed van niet en vind dat de verzekeringsmaatschappij zeker wat te verwijten valt.
als ik u was zou ik er een telefoontje aan wagen naar het https://www.kifid.nl/kifid/contact">kifid..