Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dylankai1975
dylankai1975 - 13-07-2015 17:05:35
Computers & Telefonie

online en kpn houden zich herhaaldelijk niet aan de afspraken. hoe dien ik een schade claim in? :(

Nou, gaat weer lekker...not!!!
online.nl en kpn hebben gereageerd op de melding op klachtenkompas.nl.
kpn: moet zegt simpel: je moet bij online zijn.
online pakt het serieuzer op en heeft mij gebeld. het lijkt geƫscaleerd. via de 'achterwacht' waar ik al sinds donderdag om vraag is er contact met kpn gelegd om het serieus op te pakken. kpn heeft mij weer teruggezet in de reguliere behandeling. weliswaar werd ik vrij spoedig gebeld, toch bleek dat wederom een deceptie. uiteraard heb ik uitdrukkelijk aangegeven dat ik de week ervoor al iemand op bezoek had gehad. ook heb ik aangegeven dat die geconcludeerd had dat er een kabelbreuk (rakende lijnen) moest zijn tussen mijn huis en de straatkast. dus was de conclusie dat er dus iemand moest komen met graafwerktuig en zeer gevoelige apparatuur. en daar gingen we weer.
allereerst werd ik al vrij snel weer gebeld dat de afspraak niet ging lukken en dat het later werd. toen de monteur er eindelijk was werd al gauw duidelijk dat hij het idee had dat hij voor niks kwam. het rapport van de man van de week ervoor bleek leeg te zijn en op basis daarvan heeft kpn de afspraken dus eenzijdig geannuleerd. dit zonder enig tegenbericht.
nadat we vastgesteld hadden dat ik meer van mijn aansluiting weet dan de monteurs schikte de man in en accepteerde hij abuis te zijn...
dan wel niet met zoveel woorden hoor. maar eerst vond hij dus nog dat hij voor niks kwam en dat ik een aanstellerige klant was die zeurde over 'dat adsl niet gaf wat beloofd was'; ik moest mij "gelukkig prijzen met wat ik had". nou ken ik mijn exacte topsnelheid niet op 1,9 a 2,3 km vanaf de wijkcentrale maar zeker weet ik dat ik 1457k/bs via een torrentclient heb gehaald en bijna zeker dat het zelfs 1600+ was. ik zit dus maar net op de helft van wat eens was.
uiteindelijk constateerde ook deze monteur dat het signaal over meer lijnen liep dan hoort. kortom weer een dag verspilt met thuiszitten, want dit was dus vorige week al bekend en had ik telefonisch dus ook al aangegeven.
inmiddels had de afdeling die de schop in de grond moet steken het te druk om mij vandaag, morgen of overmorgen te helpen en aangezien ik zelf donderdag mijn zieke oma van bijna 90 ga bezoeken (werk zeg je af, zoiets niet) aan de andere kant van het land, wordt het dus pas vrijdag.
uiteraard zal je zien dat deze rakkers ook van toeten nog blazen weten en is het maar te hopen dat het voor dit weekend opgelost is. wel was het zo dat ik geen bevestiging van deze afspraak kon krijgen anders dan de mondelinge toezegging van de monteur die er nu was. dus exact op dezelfde manier als hoe het vorige week ging... en strandde...

stand:
aantal dagen: inmiddels 13 (minimaal 17 tot oplossing)
aantal telefoontjes: 18
aantal minuten aan de telefoon: gestopt met tellen op zaterdag bij 319, maar inmiddels zeker over 400 minuten.
aantal afspraken met kpn: 6 (3 no show, 1 in toekomst)
tijd besteed aan stoom afblazen op internet: 20 uur
tijd die ik anders had kunnen besteden als kpn hun werk gewoon goed gedaan had: 4 volledige dagen van 's morgens tot 's avonds laat. want ook vandaag is puur herhaling van vorige week.
pannetje: 5+ (voor wie het herkent)

ondertussen maken de werknemers van kpn (de mensen van)online.nl zwart. als incompetent, slecht luisterend en verkeerd handelen. maar het komt mij meer en meer voor dat de fout vooral bij kpn'ers ligt. doen aannames en hebben bewezen niet te luisteren. niet dat ik nu positief over online.nl ben want ook daar loop je tegen gebrek aan intellect aan.

hoe dan ook lijkt het er nu op dat in elk geval online.nl serieus bovenop zit en dat kpn de grondploeg eeeeeiiiindelijk stuurt. al is die toezegging dus net zo hard als vorige week, weigert men mij een schriftelijke toezegging te doen van de afspraak, is het huidige incidentnummer natuurlijk weer gesloten, kan ik nog steeds op geen enkel telefoonnummer terugvallen en dus moet ik maar hopen dat men een keer fatsoen toont en zich aan de afspraken houdt.

ik vind de gang van zaken bedroevend. bedrijven die communicatie technologie bieden, maar niet in staat zijn hun eigen communicatie in orde te hebben, geen afspraken zwart op wit durven te zetten, onbereikbaar zijn en ze dan ook niet nakomen. je zou wensen dat de overheid ze een keer op de vingers tikt al die energie en telecombedrijven. helaas is het andersom en functioneren steeds meer overheidsbedrijven hetzelfde. bedroevend nederland... bedroevend.