Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 27-07-2015 20:48:23
Geldzaken & Recht

Retourneren internetaankoop b2b

Zoekster schreef op maandag 27 jul 2015, 17:43: jorisw schreef op maandag 27 jul 2015, 17:25: als consument wordt je wel beschermd voor dit soort problemen, als zakelijke koper niet. dan moet je er onderling uit zien te komen.
dit klopt niet. art 7:17 bw (over nonconformiteit) geldt ook voor b2b.
een deel ervan is speciaal gericht op de consumentenkoop, waarbij je gunstigere regels hebt.

ook kan in een b2b aardig wat schade worden uitgesloten in de av, maar niet alles.

een non-conformiteit zou zijn als je (bijvoorbeeld) iets blauws hebt besteld en iets roods hebt gekregen. een andere tint blauw dan je op het beeldscherm hebt gezien is geen non-conformiteit. dat zou ook kunnen komen doordat de koper de kleur heeft beoordeeld op een niet gecalibreerd beeldscherm.