Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 31-07-2015 23:40:13
Geldzaken & Recht

Webwinkel en retourbedrag

Haverkamp schreef op vrijdag 31 jul 2015, 23:17: volkomen begrijpelijk dat u "kwaad" bent.
het is immers groot onrecht dat u zelf de retourkosten moet betalen.
kan de ondernemer toch makkelijk zelf betalen.
moet toch kunnen dat u onbezonnen iets besteld.
daar mogen natuurlijk voor u geen kosten aanzitten.
wellicht gelijk smartengeld vragen voor gederfde levensvreugde.

u moest zich schamen.


zo is het niet helemaal gegaan. ik had gegoogeld op pingouin esterel katoen en kwam toen op deze website uit. daar stond slechts een foto van een bol garen, in de gewenste kleur, dus ik bestelde het. bij aankomst bleek het acryl te zijn. er stond niet bij op de website of het acryl of katoen was. ik heb inmiddels begrepen dat de ondernemer informatieplicht heeft.

als ik het dan terugstuur en niet moeilijk erover doe dat ik zelf de retourkosten moet betalen (ik wist niet beter) en men wil de verzendkosten en de kosten voor een idealbetaling (wat trouwens ook niet vooraf vermeld werd, dat daar kosten aan verbonden waren) niet wil terugstorten, dan stuur ik ze een mailtje met het verzoek om ook deze kosten te retourneren. met een link naar een pagina met voorwaarden voor online aankopen, waarin dat verteld word.

vervolgens word ik dan in de avonduren gebeld door een meneer die mij op hoge toon begint uit te leggen dat ik er niets van snap en het beter had moeten lezen en ronduit onaangenaam gaat doen. meerdere malen zeg ik dat ik het gesprek wil beƫindigen en hij blijft maar doorratelen, op een zeer onbeschofte toon. zodat ik het gesprek maar verbroken heb, want daar had ik geen zin.

ik bestel heel vaak garen online en tot nu had ik bij andere webwinkels alleen maar positieve ervaringen, prima service en vriendelijke behandeling, vandaar dat ik in goed vertrouwen vooruit heb betaald.

het gaat me niet om het geld, het gaat om de manier waarop het gegaan is. zo ga je niet met je klanten om. als je een webwinkel hebt dan kun je niet alle nadelen bij de klant leggen. zo is het ook in de wet geregeld.