Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-08-2015 12:55:43
Geldzaken & Recht

Webwinkel en retourbedrag

Haakster schreef op vrijdag 31 jul 2015, 19:38: ik heb ergens gelezen dat als je iets bestelt en weer retourneert bij een webwinkel, de leverancier het gehele betaalde bedrag dient terug te storten, maar dat de kosten van de retourzending voor rekening van de koper zijn. tenzij de bestelling maar gedeeltelijk wordt geretourneerd, dan moet de koper wel de verzendkosten betalen. klopt dit?
ja, maar... als de verkoper niet heeft aangegeven dat de retour verzendkosten voor jouw rekening komen, dan moet hij deze ook vergoeden. als jij stelt dat de verkoper niet op deze kosten heeft gewezen, dan moet hij bewijzen dat hij dat wel heeft gedaan. ik vermoed zo dat dit hier geen eenvoudige zaak zal zijn.

haakster schreef op vrijdag 31 jul 2015, 19:38: heb ik nu nog recht op die 3,84? het gaat me niet om het geld, maar om de manier waarop. als ik hier recht op heb, hoe moet ik dat aanpakken dan?
als je het bedrag niet binnen 14 dagen terug hebt, dan kun je een incassobureau inschakelen hiervoor krijg je bovendien een vergoeding van 48,40 euro van hem. als dat geen zode aan de dijk zet kun je naar de rechter.