Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-08-2015 13:23:14
Geldzaken & Recht

Webwinkel en retourbedrag

Haakster schreef op vrijdag 31 jul 2015, 22:53: maar die retourkosten hoeft hij niet te betalen, zegt hij, omdat hij dat vantevoren heeft gezegd. maar dat was dus nadat ik de bestelling had ontvangen. weet u misschien hoe dat zit?

beste haakster,

de informatieplicht over betalen bij retour sturen geldt uiteraard voordat de koop wordt aangegaan. zie de volgende link voor wat de informatieplicht van de ondernemer inhoud, klik https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/informatieplicht-ondernemer">hier.
daar staat heel duidelijk: "of u moet betalen voor het terugsturen van het product".

natuurlijk kunt u zoals alfatrion aangeeft een incassobureau inzetten, maar voor het bedrag waarover het gaat zou ik als u was toch nog even goed nadenken.
gezien de wijze waarop u te woord bent gestaan snap ik dat u boos bent. het is u wellicht alleen maar er om te doen dat anderen niet hetzelfde lot treft.
misschien is het een beter idee om uw klacht bij de https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in">acm te melden.