Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-08-2015 19:31:19
Computers & Telefonie

Hoge datakosten vodafone

Beste mij1234,

heeft uw dochter wel een sms gehad dat ze op een bepaald percentage van haar databundel zat ?
lees ook de volgende informatie, klik http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon">hier en http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/documenten-en-publicaties/rapporten/2014/02/24/evaluatie-gedragscode-transparantie-mobiel-datagebruik.html">hier voor de gedragscode die ook door vodafone is ondertekend.

als uw dochter geen waarschuwings-sms'jes heeft ontvangen van vodafone dan kunt u ze daar op aanspreken. wijs ze dan ook op de gedragscode die ze ondertekend hebben. mocht dit zo zijn (geen waarschuwings-sms'jes) dan hoest vodafone de kosten buiten de bundel maar op. zo niet dan kunt u naar de geschillencommissie stappen. meer informatie leest u https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv">hier.
heeft uw dochter wel de waarschuwings-sms'jes ontvangen dan kunt u proberen om tot een overeenkomst te komen met vodafone.

zou als ik u was samen met uw dochter kijken naar de instellingen van haar telefoon, misschien niet onverstandig om bij instellingen en gegevensverbruik de limiet aan te zetten, zoals bijvoorbeeld http://www.allesoverandroid.nl/hoe-kan-ik-een-data-limiet-instellen-voor-internet-op-mijn-smartphone/">hier. goed in de gaten blijven houden dan uiteraard, de metingen kunnen afwijken.