Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 06-08-2015 18:06:14
Elektronica & TV

Veel smsjes door storing alarmcentrale

Beste raymond1971,

ik zou als ik u was, zoals ook door diumenge aangegeven, proberen een beroep te doen op coulance bij uw provider.
als u de kosten van het overduidelijk overmatig versturen van sms-berichten door uw alarminstallatie al ergens op zou kunnen verhalen dan is de leverancier van de alarminstallatie de eerste waar ik aan zou denken. het versturen van zoveel sms'jes in zo'n korte tijd is niet hoe het zou moeten werken bij de alarminstallatie. het lijkt me wel een moeilijk verhaal om daar de kosten te gaan verhalen.

gezien uw vraag en uw antwoorden vermoed ik dat u over een alarminstallatie beschikt welke niet is aangesloten op een meldkamer en dat bij een alarm een sms aan u (en wellicht enkele anderen) verstuurd wordt. het is jaren goed gegaan, maar ik zou als ik u was toch overwegen om de sim kaart in uw alarminstallatie te vervangen door een sim kaart van een telecom aanbieder waarbij sms'jes gratis zijn (dat zijn de meeste volgens mij). daar zou ik dan als ik u was een abonnement af sluiten.
is uw alarminstallatie wel aangesloten op een meldkamer dan zitten, met de huidige systemen tegenwoordig, vaak de sim-kaart en de kosten die daarbij horen bij het abonnement in (en heeft u daarvoor dus geen extra kosten).