Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 08-08-2015 20:27:40
Elektronica & TV

Oneerlijke afhandeling van een rma

Beste jobdebraak,

de verkoper geeft u 1 jaar garantie en de fabrikant geeft 2 jaar garantie.
garantie van een verkoper of van een fabrikant zijn 2 verschillende dingen.
zie ook mijn eerdere antwoord, geen idee of u de link in mijn vorige antwoord heeft gelezen maar daar vind u de letterlijke tekst:
"let op
u hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. de fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. dat mag. het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? dan kan hij uw verzoek afwijzen. omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. hebt u een klacht over een product? klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. dan bent u in ieder geval op tijd.".

als u meent dat u een ondeugdelijk product is geleverd dan kunt u de informatie uit de volgende link gebruiken, klik https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is">hier. u zult moeten aantonen dat de oortelefoontjes ondeugdelijk zijn.
de keuze is uiteraard aan u, maar als u tevreden was over de oortelefoontjes en het aanbod van € 50,- staat nog dan zou ik als ik u was daar op ingaan en € 17,- bijbetalen.
tenzij de fabrikant of de verkoper uit coulance u alsnog het volledige bedrag van € 57,- terug betalen maar anders geef ik u 0 % kans om dit bedrag terug te krijgen. u zult moeten aantonen dat het aan het product ligt dat ze nu defect zijn en dat het niet aan u ligt. dat lijkt me haast onmogelijk. mijn ervaring is dat de levensduur van oortelefoontjes nu eenmaal beperkt is en erg afhankelijk is van het gebruik.