Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bo
bokkeriejer - 10-08-2015 12:55:51
Computers & Telefonie

Filmspeler te vertrouwen?

Na een halfjaartje x9 toch maar eens kijken op internet klachtenfora en ik ben blijkbaar niet alleen met problemen met filmspeler.nl. ik kocht een x9 mediacenter bij filmspeler.nl op 12 december 2014. het apparaat werkt, maar met behoorlijk wat instellingsperikelen. dit is duidelijk geen apparaat voor de digibeet; een dosis it ervaring is aan te bevelen. wat blijft na de installatie zijn o.a. ondertiteling erbij friemelen iedere keer via een separaat account en upgraden iedere keer als je het ding aanzet, hetgeen een hoop tijd kost.

dan valt er begin mei een aanlokkelijk aanbod in de mail van filmspeler (die krijg je zodra [edit] weer een nieuwe versie bedacht heeft wel drie keer per dag) waarin wordt aangeprezen dat je voor een extra bedrag (ongeveer de helft van het apparaat 79,95 - nu voor 59,95) van alle problemen af bent; een supersnel mediacenter hebt en wat dies meer zij. als de superactie z'n laatste 24 uur ingaat doe je dat uiteindelijk, want aan zo'n langzaam apparaat heb je ook niks.

de upgrade komt (een 4gb stikkie met een installatie-link op een website). installatie volgens de regeltjes gedaan; geluid weg en netflix (mijn legale filmservice) werkt niet meer. youtube werkt niet meer. alleen nog maar traag xmbc.

op 14 mei begonnen te melden; mailtjes met oplossingen en beloften (netflix komt binnen enkele dagen). mailtje worden toen vaak pas na 6 dagen of zo beantwoordt. op 4 juni heb ik de x9 maar opgestuurd naar [edit] (op mijn kosten ook nog). de voorwaarden zijn duidelijk en onverbiddelijk. lukt het niet (ben benieuwd of het anderen wel is gelukt...), dan stuur het apparaat maar op en wij lossen het voor 12,95. 10 juni een mailtje (na mijn herinnering) of ik nog even de track-en-trace code voor hem had (volgens ptt was het pakje op 5 juni bij hem bezorgd). aha, op 14 juni hebben ze de reparatie klaar en de x9 verzonden. oops, de 15e mailen ze dat de 12,95 nog niet had betaald. die melden ze de 16e als 'binnen' en eindelijk krijg ik hem de 20ste binnen.

vol verwachting... nee, netflix werkt nog niet, youtube ??? updates, updates updates...
reclamemailtjes zat, unieke kans voor nieuwe software eind juni en begin augustus; tientallen mailtjes. laat ik dat nu maar niet meer doen.

rest me hen te blijven herinneren aan de netflix en youtube updates, maar helaas geen reactie meer (met uitzondering van allerlei reclame). ik rappelleer op 10 augustus aan mijn herinnering van 2 augustus en waarachtig krijg ik binnen een uurtje reactie! of ik nog maar een poosje wil wachten op een reactie, want na de uitzending op de nos hebben ze het zooo druk..

wellicht mijn ervaringen ook maar eens delen op kassa!

ik denk dat het bedrijf slachtoffer is van zijn eigen succes. jammer dat het product niet zo is uitgerijpt als de marketingcapaciteit van [edit]. ik ben bang dat een product als dit zoveel tijd opslurpt aan aftersales, klachtenafhandeling en energie om slechte publiciteit recht te zetten dat het geen lang leven beschoren is.