Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fo
forumessent - 26-08-2015 19:41:58
Huishouden & Energie

Boete essent

Beste fjmsmits,

u vraagt of wij u een opzegvergoeding in rekening mogen brengen als u verhuist naar een adres waar geen gasaansluiting is.

wanneer een klant met twee producten (elektriciteit en gas) gaat verhuizen waar maar een product afgenomen kan worden, wordt dit automatisch door ons systeem herkent en zullen wij geen opzegvergoeding in rekening brengen. mocht dit onverhoopt wel gebeuren, dan melden wij het betreffende product alsnog boetevrij af.

echter kan het zijn dat er wel een gasaansluiting is, maar dat de eigenaar van het pand een leveringsovereenkomst heeft met een andere leverancier die hij of zij niet wilt opzeggen. dan is het feitelijk wel mogelijk om de levering mee te nemen, maar wordt er voor gekozen (helaas niet door de klant, maar de verhuurder) om dat niet te doen. in dat geval brengen wij wel een opzegvergoeding in rekening.

uit uw bericht begrijp ik dat er in uw nieuwe woning geen gasaansluiting is, maar wel een opzegvergoeding in rekening is gebracht. als u in een e-mail naar webcare@essent.nl uw postcode, huisnummer, geboortedatum en kopie van dit bericht stuurt, kijk ik graag voor u na waarom er een opzegvergoeding in rekening is gebracht en of dit terecht is.

ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet,
dave
essent webcare