Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 28-08-2015 14:42:56
Geldzaken & Recht

Ticketmaster terugbetaling zonder service- en administratiekosten

Hallo peter_hendrix,

helaas, soms is een organisator genoodzaakt een event af te lasten of te verschuiven. dit is vervelend voor alle partijen en iedereen doet dan ook altijd zijn uiterste best dit te voorkomen, maar helaas lukt dit niet altijd. heb je tickets voor een van deze events, dan kan je je geld terugvragen.

wat nu?

het ligt eraan hoe of waar je de tickets hebt gekocht. heb je de tickets via ons callcenter of website gekocht, dan kan je online je geld terugvragen. als je de tickets telefonisch hebt gekocht, vermeld dan ook het rekeningnummer waarnaar wij het geld kunnen overmaken.

heb je jouw tickets bij een van onze verkooppunten gekocht, dan verzoeken wij je de tickets per post op te sturen. stuur dan alsjeblieft ook je naam en rekeningnummer waar we het geld naar mogen overmaken mee. je mag dit sturen naar:

ticketmaster klantenservice
antwoordnummer 18430
2501wk den haag
postzegel is niet nodig!

tip: maak een kopie van de tickets, voor het geval ze kwijtraken in de post.

a. het is de verantwoordelijkheid van klant om na te gaan of een evenement is afgelast of verschoven en wat de nieuwe tijd of locatie zal zijn. hoewel ticketmaster zal proberen klant van de afgelasting op de hoogte te brengen nadat ticketmaster de benodigde informatie van de evenementhouder heeft ontvangen, kan ticketmaster niet garanderen dat klant van de afgelasting op de hoogte gebracht zal worden voor de datum van het evenement. ticketmaster is niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten.
b. de aanvullende voorwaarden van de annuleringsverzekering zijn van toepassing op de overeenkomst, indien klant een annuleringsverzekering heeft afgesloten.
c. tickets van verschoven evenementen blijven in de regel geldig voor het vervangende evenement. voor meer informatie hierover kan klant contact met ticketmaster opnemen via de online klantenservice of 0900-3001250 (60cpm). indien een evenement wordt verschoven naar een andere locatie of datum, kan de evenementhouder voorwaarden stellen aan de vergoeding van de ticketprijs.
d. indien een evenement wordt afgelast of verschoven, dan kan klant de tickets voor dit evenement inleveren conform de regeling zoals bepaald door de evenementhouder. voor de betreffende voorwaarden verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden van de organisator van het evenement. indien de evenementhouder ticketmaster verzoekt om de klant de ticketprijs te restitueren, dan zal ticketmaster dit doen nadat zij de betreffende gelden van de evenementhouder heeft ontvangen. service- en administratiekosten worden niet gerestitueerd.
e. bij afgelasting of verschuiving van een evenement komen eventuele middels upsell verkochte producten of diensten niet voor restitutie in aanmerking.

.....het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,- heb terug gekregen......
vind het verschil overigens wel érg groot.

met vr.gr.