Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 29-08-2015 17:30:37
Computers & Telefonie

Garantie laptop en winkel gestopt

Hallo elineelvira,

vraag
wat kun je doen als je een product hebt gekocht dat kapot is gegaan en het bedrijf failliet is?

antwoord: als je nog fabrieksgarantie hebt op het (ondeugdelijke) product, kun je bij de fabrikant of importeur van het product terecht.
(bron: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/faillissement/faq/product-kapot-winkel-failliet/">consumentenbond)

je product vertoont kuren? check de garantie. deze kan op naam staan van het failliete bedrijf, van de fabriek of bijvoorbeeld van een verzekeraar. soms wordt bij faillissement de garantie overgenomen door een andere partij. of vraag de fabrikant, deze wil soms best iets extra doen voor de kopers van zijn producten.
als je nog fabrieksgarantie hebt op een product dat is gekocht bij een failliet bedrijf, dan kun je nog gewoon bij de fabrikant of importeur terecht als het product kapot gaat.
(http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/faillissement/faillissement-rechten/">bron)