Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 29-08-2015 19:44:46
Computers & Telefonie

Factuur met onjuiste omschrijving tele2

Beste zomoevan!,

zie de https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten">link van tijger1.

wat het incassobureau doet mag dus niet, als u geen aanmaning/betalingsherinnering heeft gehad mogen geen incassokosten in rekening worden gebracht.
ook een incassobureau dient zich uiteraard netjes aan de wet te houden. wel teleurstellend dat een bedrijf als tele2 blijkbaar met een incassobureau in zee gaat dat een loopje met de wet neemt.
als ik u was zou ik ook een klacht indienen bij https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer">consuwijzer. als een incassobureau maar vaak genoeg in beeld komt wordt er hopelijk actie op ondernomen.

als u het eens bent met de factuur van € 300,- die u destijds van tele2 heeft ontvangen dan zou ik deze als ik u was gewoon betalen. een eenmalig bericht (brief/email wel zo dat u er later nog bewijs van heeft) richting het incassobureau dat de incassokosten onterecht zijn en dat u de factuur aan tele2 betaald heeft zou afdoende moeten zijn.