Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 31-08-2015 18:30:43
Computers & Telefonie

Downloadsnelheid is verlaagd

Aronolideus schreef op maandag 31 aug 2015, 15:39: janf43,
ze geven toe dat mijn zendontvangst station is geprogrammeerd naar een 3,3 km verderop gelegen zender en de afstand nu 5 km is geworden. ze boden mij geen gelegenheid een nieuw (ander) abonnement te sluiten, die is er alleen voor nieuwe abonnees, werd er doodleuk gezegd. dit noem ik nu klantenbinding van de eerste rang, voor dementerende bejaarden wel te verstaan. heb acuut het abonnement beƫindigd, gelukkig loopt mijn huidige abonnement deze maand af. maar je zit toch wel met de gebakken peren als je pas een abonnement hebt afgesloten.

beste aronolideus,

de vraag is natuurlijk waarom de afstand is gewijzigd van 3,3 km naar 5 km.
als dat een bewuste keuze is van ookla dan betekent het dus dat ze er bewust voor gekozen hebben om de dienstverlening (de snelheid) te verlagen. u bent een abonnement aangegaan en dan kan het natuurlijk niet dat de ookla zomaar eenzijdig beslist de snelheid te verlagen. doet men dat toch bewust dan hebben ze dus de voorwaarden gewijzigd en mag u de overeenkomst uiteraard opzeggen. het zal niet zonder slag of stoot gaan en voor u is het niet meer nodig aangezien uw abonnement nog maar een maand loopt.
natuurlijk mag u uw ookla aanspreken op deze forse verslechtering van uw internetsnelheid.

vanaf 1 januari 2013 is er een 'gedragscode transparantie internetsnelheden' afgesproken. meer informatie leest u https://www.totaalwijzer.nl/veelgestelde-vragen/kabelinternet">hier en https://www.caiway.nl/site/documents/2807/gedragscode%20tr%20internet%20snelheden.pdf">hier. het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een provider met een snelheid klanten binnen haalt en dan vervolgens daarna (als de klant binnen is) de snelheid gaat verlagen.