Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ph
phebe - 01-09-2015 22:08:44
Geldzaken & Recht

Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.

We hebben de aangiftes altijd op papier gedaan, nooit geen problemen mee gehad.
al een paar keer eerder digid geprobeerd aan te vragen maar dat ging verschillende keren fout met brieven die niet binnen kwamen en codes die niet werkten.

ik heb wel vaker met de belastingdienst gebeld en nooit problemen gehad, altijd netjes en vriendelijk te woord gestaan. er werd geluisterd naar mijn vraag en ik kreeg ook netjes antwoord terug, deze medewerkers zijn altijd netjes en beleefd gebleven, heel prettig.

maar dat was deze keer wel anders.

de reden dat ik boos werd was dan ook niet de brieven en de bedragen, dat is de medewerkster natuurlijk niet te verwijten en dat heb ik ook zeker niet gedaan.
maar de houding van de medewerkster en zinnen zoals "dat is nu eenmaal zo" en "dat is allemaal uw schuld" kunnen natuurlijk niet als antwoord op een netjes geformuleerde vraag.
het is niet dat ik naar de belastingtelefoon belde en haar meteen de huid volschold.
integendeel! ik heb netjes en beleefd uitgelegd wat mijn probleem was en heb toen gevraagd hoe het kwam dat ik 3 brieven zo dicht op elkaar binnen kreeg en hoe het kwam dat mijn inkomen niet was meeberekend terwijl ik wel jaarlijks belastingaangifte toe en al jarenlang een wajong heb (ik heb dit toen ook netjes doorgegeven met een formulier, maar dat is dus blijkbaar nooit verwerkt)
ik werd pas boos toen deze mevrouw mij verschillende keren ontwijkende en kleinerende antwoorden gaf op en maar bleef volhouden dat het "allemaal mijn schuld was"

en wat mijn gezondheid er mee te maken heeft?
ik werd door deze medewerkster zeer kleinerend behandeld, iets wat mij redelijk vaak gebeurd omdat ik in een rolstoel zit en spastisch ben, mensen gaan er regelmatig vanuit dat ik het verstand van een peuter heb.
deze medewerkster behandelde mij alsof ik een lastig klein kind was.
het zal andere mensen misschien ontgaan wat mijn gezondheid hier mee van doen heeft.
maar voor mij was het wel iets wat meespeeld. het is ontzettend vervelend niet serieus genomen te worden vanwege een lichamelijke beperking, zelfs als iemand aan de andere kant van de lijn geen idee dat ik een beperking heb. maar voor mij telt het wel degelijk mee.