Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-09-2015 14:52:21
Elektronica & TV

Is zgn noodzakelijk serviconderhoud belazeriij?

Jammer dat de mensen hier hun eigen veiligheid niet serieus nemen.
de onderhoudsfrequentie is er niet voor niets. je kan discussieren over de frequentie ervan, maar daar zijn wel goede richtlijnen voor (ca. eens in de 2 jaa).

het is juist dat (zelfs al werken topmonteurs aan de installatie) er een storing kan optreden. vaak is dat dus het teken dat er iets veranderd is, en dat is niet voor niets.
alleen al het reinigen van de condensafvoer bijvoorbeeld (waar alu oxide in komt) voorkomt al een hoop ellende. tenzij u te hoog stookt uiteraard, dan is er geen condens maar zijn de gaskosten te hoog.

je kan dan redeneren "if it ain't broke, don't fix it". maar 99% van de mensen heeft geen idee hoe een ketel werkt.
het is daarmee zeer verstandig deskundig personeel met regelmaat te laten controleren.

ik had zelf een slechte monteur, en heeft in lange tijd de warmtewisselaar niet eens gereinigd. totdat het mij op begon te vallen dat er zoveel condens op onze ramen (op zolder) stond. bleek de warmtewisselaar te vervuild te zijn, waardoor de rookgassen mooi een onbedoelde kant op gingen.

verwarmingsinstallaties nakijken? u leest geen nieuws op internet danwel op papier, waar met grote regelmaat te lezen valt over koolmonoxide ongevallen, gasongevallen (suicide gevallen daargelaten)?

ik zou zeggen: gewoon onderhoud laten uitvoeren. als u niet tevreden bent over het onderhoudsbedrijf dan neemt u daarvan afscheid en gaat naar een ander bedrijf.....