Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 03-09-2015 16:04:13
Computers & Telefonie

Oplossing uitvallen internet

[quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:47]hallo ,

hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft uitvallen internet standaardgateway niet beschikbaar .
de oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

oplossing alleen voor ziggo klanten .

toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
inlogscherm : gebruikersnaam
wachtwoord { staat alle twee onder het
modem }
klik op geavanceerde instellingen ,
klik dan op wireless ,
klik dan op radio settings ,
ga dan in de lijst naar standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
klik dan op save settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

grtjes marita567

deze oplossing is voor het grootste deel ook toepasselijk op alle routers alleen is de ingeefcode dan anders. op te vragen bij de provider.

men kan bij de provider (helpdesk) ook het kanaal van de router wijzigen, in ieder gaval kan dat bij ziggo ook.