Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gw
gwp - 09-09-2015 13:37:12
Computers & Telefonie

Data verbruik in het buitenland

Het is me even niet duidelijk of in deze situatie bij ts het toestel het verbruik aangeeft, ofdat het de rekening van de provider is....

als "mobiele data" "uit" staat, dan kan het toestel niet het mobiele internet op. ook niet om zich te melden of wat dan ook. nog geen bit kan verstuurd of ontvangen worden. dat heeft ook niets met international roaming te maken.

mobiele data uitzetten is ook niet iets dat in het netwerk gebeurt, maar het gebeurt in het toestel op beslissing van de gebruiker. de thuisprovider of de roaming provider hebben hiet totaal geen invloed op. uit is uit....!

als het toestel, ondanks dat mobiele data uit staat toch het mobiele internet op gaat, dan is dat een toestelfout. dat is de provider niet aan te rekenen.