Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 12-09-2015 21:08:38
Geldzaken & Recht

Panda deals

Beste sjaantje94,

u had helemaal niets hoeven te betalen, behalve de verzendkosten van het eerste pakket als u daarmee akkoord was gegaan.
wat panda deals doet mag gewoon niet volgens de wet, als men u iets verkoopt en er hangt een abonnement aan vast dan dient men u dat duidelijk vooraf te melden waarbij u de keuze hebt om er wel of niet mee akkoord te gaan. dat is bij u niet gebeurd, derhalve is het abonnement waarvan panda deals claimt dat u het bent aangegaan niet rechtsgeldig.
in de volgende links vind u meer informatie, klik https://www.consuwijzer.nl/nieuws/gratis-proefpakket-let-op-betaalde-vervolgzendingen">hier en https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand">hier.

het incassobureau kan bedreigend en intimiderend overkomen maar een incassobureau kan u niets maken. een incassobureau mag ook geen deuren forceren of wat dan ook, dat zijn alleen maar loze dreigementen. om u tot daadwerkelijke betaling te dwingen zal er een uitspraak van de rechter en een deurwaarder aan te pas moeten komen. er zal geen rechter in nederland zijn die panda deals met hun handelswijze in het gelijk stelt. dat weet panda deals zelf ook heel goed, men probeert alleen met intimidatie van het incassobureau om mensen geld uit hun zak te kloppen.

als ik u was zou ik ze éénmalig schriftelijk (brief/email wel zodat u er later nog bewijs van heeft) aangeven dat u geen abonnement bij ze bent aangegaan en geen aankoop bij ze hebt gedaan en dat u derhalve niet gaat betalen. verder geeft u aan dat u een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.
eén melding zal het verschil niet maken maar als er genoeg meldingen van zijn dan zal de acm in actie komen. ik zou u wel erkentelijk zijn als u dit ook bij de acm (zie ook de eerdere links) zou melden.
voor u wellicht ook niet onverstandig om contact op te nemen met consuwijzer (088-0707070) zodat u zelf ook te horen krijgt dat u niet hoeft te betalen en niets te vrezen heeft van het incassobureau.
dus niet betalen, éénmalig mailen en er verder niets mee doen. uiteraard alle communicatie goed bewaren. laat u niet intimideren, het incassobureau kan u helemaal niets maken.