Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 24-09-2015 20:59:51
Computers & Telefonie

Ontbinden telefoon abonnement ivm slecht bereik

Beste scoefer,

hollandse nieuwe gebruikt het netwerk van vodafone en vodafone geeft aan in heel nederland goed bereik te hebben, zie de volgende https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml">kaart en https://www.vodafone.nl/4g/">hier.
met de gegevens die vodafone (het netwerk dat hollandse nieuwe) hiermee aangeeft moet u als klant er op kunnen vertrouwen dat u een goed bereik heeft.
daarmee heeft u aan uw onderzoeksplicht als consument voldaan immers vodafone geeft aan dat het bereik overal goed is. als klant mag u dan verwachten dat u goed bereik heeft.
als dat in uw postcode niet zo is dan had hollandse nieuwe u dat bij het aangaan van het abonnement moeten vertellen. ze zijn verplicht om dit aan u te melden bij het aangaan van het abonnement.

het komt er dan op neer dat hollandse nieuwe de verplichting die ze zijn aangegaan met het sluiten van een overeenkomst met u niet nakomt. ze mogen dan niet eisen dat u het contract afkoopt maar dienen u juist te compenseren voor de periode dat u niet naar behoren gebruikt heeft kunnen maken van de overeenkomst tussen u en hollandse nieuwe. hollandse nieuwe komt immers de contractueel aangegane leveringsplicht niet na.
meer informatie en wat u kunt doen leest u in de volgende links, klik https://www.consuwijzer.nl/nieuws/geen-bereik-met-uw-mobiel-maar-wel-een-abonnement">hier en https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv">hier.

als ik u was zou ik hollandse nieuwe in gebreke stellen. geef duidelijk aan dat ze hun contractuele verplichting, voor het leveren van de dienst dat u uw abonnement naar behoren kunt gebruiken, niet nakomen. geef ze een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen om dit op te lossen en geef aan dat u de overeenkomst ontbind als ze na die termijn nog steeds niet aan hun contractuele verplichting voldoen.
het zal niet zonder slag of stoot gaan, u zult vasthoudend moeten zijn.