Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sanjay - 25-09-2015 13:53:11
Geldzaken & Recht

Betalingsregeling eon

Email berichten van eon en mij:

geachte mevrouw silvy,

hartelijk dank voor uw e-mail en voor het doorsturen van uw betalingsschema. ik begrijp dat u helderheid wilt over de verrekening van uw betalingen.

ik heb voor u de betalingen nagekeken. het schema dat mijn collega u heeft toegestuurd op 16 september 2015 is correct. ik leg u graag uit waarom:

onderstaande betalingen zijn verrekend met de eindafrekening factuurnummer 10000445154 à € 1.892,56:

* uw betaling van mei 2015 à € 157,72
* uw betaling van juni 2015 à € 75,-
* uw betaling van juli 2015 à € 75,-

wij hebben de betalingsregeling voor u getroffen nadat u bovenstaande bedragen al betaald had. de betalingsregeling is getroffen over het restantbedrag van € 1584,84 (€ 1.892,56 - € 307,72) plus de wettelijke incassokosten van € 283,88.
de regeling bestaat uit 23 maanden van € 75,- en één maand van € 143,72 = in totaal € 1868,72.

uw betaling van augustus 2015 à € 75,- is verrekend met de eerste termijn van de betalingsregeling.

ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

heeft u nog andere vragen?
veel zaken kunt u vinden en zelf regelen via mijn e.on. registreren en inloggen doet u snel en eenvoudig via www.eon.nl/mijneon. antwoorden op de meest gestelde vragen en meer informatie over onze producten en diensten vindt u op www.eon.nl/service.

met vriendelijke groet,
barbara post

klantenservice
e klantenservice@eon.nl
t 0900-0601 (€ 0,45 per gesprek,
plus uw gebruikelijke belkosten)
f (+31) (0)40-2577755

e.on benelux
dr. holtroplaan 2-28
nl-5652 xr eindhoven
www.eon.nl

antwoord van sanjay voor bovenstaande.



geachte, mevr barbara post.
zoals in mei dit jaar telefonisch afgesproken waarvan ik zelf ook als getuige erbij was tijdens het gesprek met mevr silvy en u medewerker voor de betalingsregeling:
per onmiddellijk €157,72 per maand zonder incasso kosten i.v.m op de verkeerde/oude adres versturen van de eindafrekening en de deurwaarder zou de zaak als afgehandeld herzien indien er direct een betalingsregeling zou worden getroffen.
na €157.72 betaald te hebben heeft mevrouw weer om een regeling gevraagd om minder te mogen betalen en dat werd €75,-.
na 2 x €75,- betaald te hebben komt u pas met een betalingsregeling op papier achteraf.
en hierbij heeft u dus wel incasso kosten meegerekend.
mijn vraag is nu waarom wordt mondeling anders afgesproken en volgens u schrijven weer iets anders.
een groot organisatie als waar u werkzaam(eon) bent komt bij mij over als een oplichting naar u klant toe.
ik verzoek u hierbij om wat mondeling is afgesproken gewoon na te komen i.v.m vertrouwen in de toekomst in uw organisatie.
wij blijven erbij dat wat mondeling is afgesproken nagekomen moet worden zoals wij dat ook hebben gedaan na de telefonisch gesprek over de betalingsregeling.
wij hopen hiermee dat het nu duidelijker is waar het om gaat, en dat u snel correctie aanbrengt.
mvg, sanjay