Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 10-10-2015 08:18:08
Computers & Telefonie

Hoge extra kosten van sms en infocenter

Beste tomasjosas,

hoe het bij vodafone werkt weet ik niet.
bij t-mobile werkt het als volgt: als u het niet eens bent met de kosten die door de betaalde sms dienst in rekening zijn gebracht en u bent geen abonnement aangegaan dan kan dit aangegeven worden bij t-mobile. t-mobile stuurt je vervolgens een formulier op dat je in moet invullen (papier of online) en ondertekenen waarin je aangeeft van welk nummer de onterechte sms'jes komen. met uw handtekening geeft u dan toestemming aan t-mobile om dit namens u te onderzoeken. zij contacten de verstuurder van de sms'jes met het verzoek om bewijs te leveren dat u een abonnement bent aangegaan of akkoord gegaan bent met de kosten. kan de verstuurder dit bewijs niet aanleveren dan krijgt u de onterechte betalingen terug. er gaat een tijdsbestek van ongeveer een maand overeen voordat er duidelijkheid gegeven kan worden of de betalingen worden teruggedraaid.
meer informatie vind u https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/3018/kw/diensten%20derde%20partijen">hier.

er zijn nu eenmaal regels voor tegenwoordig, er dient duidelijk aangegeven te worden wat het u kost en dat u een abonnement aangaat voordat er daadwerkelijk kosten in rekening mogen worden gebracht (dit geldt ook voor kosten bij losse/eenmalige sms'jes). als het betreffende bedrijf zich daar niet aan gehouden heeft dan moeten ze dus terug betalen (dat loopt dan via de telecom provider). meer informatie vind u https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/inhoud/regels-voor-sms-diensten">hier.

ik verwacht dat er bij vodafone ook een soortgelijke procedure zal zijn als bij t-mobile. als ik u was zou ik vodafone nogmaals contacten en ze vragen om een onderzoek in te stellen naar de verstuurder van de sms'jes (en geld terug te storten als de verstuurder geen bewijs kan leveren).