Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fi
fisbel - 14-10-2015 22:40:57
Geldzaken & Recht

Blauwe envelop digitaal

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 20:24]en dan nog, zoveel mensen die slordig zijn met hun papieren. in de berichtenbox raakt niets kwijt.

en kijk eens hoe simpel en snel je bijvoorbeeld op de site toeslagen een wijziging kunt doorgeven en na 24 uur is het verwerkt en jaren terug te zien. werkt flitsend.

het is zielig voor de postbodes, maar ik heb over hen totaal geen klachten.
berichten in de berichtenbox kunnen ook kwijtraken. namelijk, als ze door de geadresseerde worden verwijderd. en vervolgens de prullenbank wordt geleegd. zal niet zo gauw gebeuren, maar in principe is er geen verschil met de situatie dat iemand zijn papieren opruimt. ook kan men het account opheffen. alle aanwezige berichten verdwijnen dan definitief na 1 jaar. lees https://mijn.overheid.nl/help/vragen">hier

wat betreft het systematisch bewaren zijn er natuurlijk in de digitale versie grote voordelen. de huidige praktijk bij velen is dat papieren al snel worden weggegooid. of papieren worden wel bewaard maar ongeordend (ergens op een stapeltje gelegd). waarna deze papieren toch verdwijnen of niet meer boven water komen als er naar gezocht wordt. of er wordt geordend bewaard maar door gewijzigde leefomstandigheden zoals ziekte, depressie, schulden, verlies partner er niet langer systematisch geordend wordt.