Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-10-2015 13:35:21
Computers & Telefonie

Filmspeler.nl onbetrouwbaar

Episode 1000000

inmiddels via het keurmerk qshops (keurmerk van filmspeler) door verwezen naar de geschillencommissie van qshops. www.geschilonline.com daar de zaak voor gelegd en net uitspraak gekregen namelijk het volgende :

beoordeling geschil online
in dit geval gaat het kort gezegd om de vraag of verkoper zich terecht beroept op de wettelijke
uitzondering op het recht van retour, onder verwijzing naar de algemene voorwaarden.
voor een succesvol beroep van verkoper op de uitzonderingsregeling voor het recht van retour dient
de verkoper de koper voorafgaand aan de koop er over te informeren dat voor het product dat de
koper wenst te kopen een uitzondering geldt voor het retourbeleid.
de verkoper meldt dat in het bestelproces verwezen wordt naar de algemene voorwaarden die
geaccepteerd moeten worden en naar de verpakking waarop dit staat vermeldt.
indien een product is uitgesloten van het herroepingsrecht (bijv. maatwerk/verzegelde
hyg.producten) dan moet dit specifiek staan bij het product zelf, bijv. in productomschrijving. de
enkele verwijzing naar de algemene voorwaarden is hiervoor niet voldoende.

conclusie
aangezien niet is gebleken dat de koper voorafgaand aan de koop voldoende is geïnformeerd over de
uitsluiting van het recht van retour, kan de klant met succes gebruik maken van zijn
herroepingsrecht. het product is geretourneerd.
gezien het bovenstaande is ons oordeel dat filmspeler.nl het aankoopbedrag van de mediaplayer
inclusief eventuele verzendkosten binnnen 14 dagen na vandaag dient terug te betalen aan de klant.
verzoek aan de klant is om bij ons te melden indien het aankoopbedrag niet binnen deze termijn is
gerestitueerd.
deze uitspraak is bindend en tegen deze uitspraak is geen beroep mogelijk

vervolgens de heer jack wullens gevraagd nu eindelijk de betalingsverplichting af te melden..

hierop het volgende antwoord ontvangen van dhr jack:
beste kok,
zoals vermeld word de creditering niet uitgevoerd op basis van 100% gebruikersschade.

dit is ook gemeld bij de geschil online.


met vriendelijke groet / with kind regards,
jack


goed de zaak weer terug gelegd maar zelfs zijn eigen keurmerk en de geschillencommissie respecteert filmspeler.nl blijkbaar niet...