Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 26-10-2015 18:58:09
Computers & Telefonie

Filmspeler.nl onbetrouwbaar

Rikkok81 schreef op donderdag 22 okt 2015, 13:35: goed de zaak weer terug gelegd maar zelfs zijn eigen keurmerk en de geschillencommissie respecteert filmspeler.nl blijkbaar niet...
hieruit blijkt maar weer dat dit een malafide 'bedrijfje' is.

op zijn * http://www.filmspeler.nl/nl/garantie-klachten]strongiwebsite/i[/b"> * staat o.a. het volgende:
"mocht er niet tot een oplossing gekomen zijn kunt u terecht bij de geschillencommissie van stichting webshop keurmerk of thuiswinkel.org. de geschillencommissie kunt u hier vinden: www.sgc.nl"

heel vreemd, hij is nog niet eens aangesloten bij stichting webshop keurmerk, de aanvraag loopt nog......

ook bij thuiswinkel.org is dit 'bedrijfje' niet te vinden. mogelijk dat daar ook de aanvraag nog loopt. maar als hij zich niet houdt aan de uitspraak van een geschillencommissie, vermoedt ik dat die aanvragen niet gehonoreerd worden.

maar verwijzen naar een geschillencommissie, in het algemeen, heeft toch geen zin, hij houdt zich daar toch niet aan. m.a.w. hij heeft toch de lak aan een uitspraak van een geschillencommissie.

dan vermeld hij groot het volgende op zijn website: 0900-3456773 (0.80ct p.m)
hoewel hij met dit dure nummer niet direct verwijst naar zijn klantenservice, is dit wel een geniepige manier van doen. daar dit het enige nummer is dat vermeld wordt op zijn website, zal iedereen, die hem c.q. zijn 'klantenservice' wil bellen, dat dure telefoonnummer moeten bellen.

consuwijzer schrijft het volgende:
"gebruikt de aanbieder het informatienummer voor de klantenservice? dan kan de ondernemer u een bedrag per gesprek in rekening brengen. het bedrag mag niet meer zijn dan 1 euro per gesprek. dat is een vast bedrag. u betaalt naast het vaste bedrag ook de gebruikelijke belkosten."

ook daar heeft hij de lak aan.

ook schrijft hij: "garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consumente er in alle redelijkheid van mag verwachten. uitgezonderd hiervan zijn accu's, waarvoor een andere garantietermijn kan gelden."

heel vreemd, nergens in bw7 zie ik de uitzondering over accu's staan.......

dus, zoals zo vaak, zet hij zo maar wat op z'n site, of het nu klopt of niet.