Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
divert - 02-11-2015 17:06:33
Huishouden & Energie

Product mag niet retour ivm ontbreken originele verpakking

[quote=aikemap schreef op maandag 2 nov 2015, 13:43]ik heb een via fonq.nl een snelkookpanring gekocht er van uitgaande dat dit een universeel product is. nu blijkt toch dat de ring niet werk in onze pan. ik kan hem niet terugsturen volgens fonq omdat ik de originele verpakking niet meer heb. (een zakje). ik heb hem 2 dagen in huis, heb het garantiebewijs en alles in bezit. wat is het consumentenrecht?

in principe heb je bij een koop op afstand 14 dagen bedenktijd (bepaalde soorten produkten uitgezonderd).

echter, na retourzending zal een produkt door de leverancier ook nog wel als nieuw te verkopen moeten zijn. je kan je afvragen of dat bij een produkt waar geen verpakking meer van is en wellicht niet meer exact is te identificeren nog kan.

al met al lijkt mij dit dus geen onredelijke bepaling van fonq. temeer daar er duidelijk op de website staat uitgelegd voor welke pannen de ringen zijn. en er uit het assortiment van die ringen alleen al duidelijk blijkt dat er geen universele snelkookpan-ringen zijn. (als ik op snelkookpan dekselring zoek, dan krijg ik al vijf verschillende ringen te zien, voor twee verschillende merken pannen)