Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

swimbeefloor
swimbeefloor - 03-11-2015 16:28:06
Voeding & Gezondheid

Swimbee

[quote=rost3 schreef op maandag 14 jul 2014, 13:11]voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. van oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij swimbee. ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. dit heeft zij behaald. hierna moest ik haar uitschrijven. ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. de eerste datum was in juni. ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. ze vinkte het eerste hokje aan. vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. men kon mij niet verder helpen. na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van billink b.v. in totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij swimbee 5 weken). toen ik begon bij swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. in deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het b&c programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. wat moet ik doen: betalen of verder gaan? is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)

ik hoop iets te horen! en niet van de medewerkers van swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!

beste rost3,

ondanks dat u heeft aangegeven geen reactie vanuit onze organisatie wenst te ontvangen, wil ik toch graag reageren op uw bericht om samen te kijken naar oplossingen. wat vervelend om te lezen dat de gang van zaken niet volgens wenst verlopen. wellicht kunt u mij een e-mail sturen met uw gegevens? dan kan ik het voor u uitzoeken. u kunt mij bereiken via support@swimbee.com

via dit bericht zal ik alvast zoveel mogelijk vragen/onduidelijkheden proberen te beantwoorden:

u geeft aan dat u uw dochter na het behalen van het a-diploma moest uitschrijven. kunt u aangeven waarom u haar moest uitschrijven? in principe is het namelijk de intentie van swimbee om alle kinderen veilig tot aan het c-diploma lessen te geven. ik kan mij daarom moeilijk indenken dat u haar moest uitschrijven.

in uw bericht lees ik dat u gebruik heeft gemaakt van een prijsgarantiepakket tot aan het a-diploma. bij het prijsgarantiepakket schrijft u zich in voor zwemlessen bij zwemschool swimbee en kiest u er voor om de zwemlessen voor het eerste traject (het a-diploma) tot aan het diploma af te kopen. na het behalen van het a-diploma, worden de lessen op normale betaling voortgezet mits u kiest voor een nieuwe prijsgarantie pakket voor het b en c diploma. het is immers zo dat kinderen pas veilig zijn bij het c diploma, en gaan er derhalve van uit dat kinderen tot aan het c-diploma bij ons zwemmen. mocht u tussentijds willen uitschrijven is dit mogelijk middels een uitschrijfformulier welke u kunt opvragen op zowel de locatie als via de e-mail en onze website. de overeenkomst kan worden opgezegd tegen het einde van een betaalperiode en met inachtneming van een betaalperiode.

verder in uw bericht geeft u aan dat de kosten per maand eerst €60,00 waren, en later €72,00. het is inderdaad voorgekomen dat er een prijswijziging is geweest, echter geschieden de betalingen voor de zwemlessen per 4 weken, en zijn nimmer €60,00 per 4 weken geweest. de prijswijziging is ook conform de algemene voorwaarden, geschiedt na afloop van de zomervakantie en is geldig in de regio waarin de zwemlessen gegeven worden. voor meer informatie hierover verwijs ik u naar de algemene voorwaarden welke u kunt vinden op zowel onze website als op uw inschrijfformulier.

ik begrijp dat u niet op de hoogte bent geweest van een opzegtermijn. u geeft aan zich in oktober 2012 te hebben ingeschreven voor de zwemlessen van uw dochter en in mei 2014 heeft uw dochter kunnen afzwemmen voor het a-diploma. doordat dit traject aanzienlijk langer heeft geduurd dan wij hebben ingeschat, kan ik mij voorstellen dat u het inschrijfformulier niet meer helder op uw netvlies heeft staan. echter is dit wel degelijk vermeld op ieder inschrijfformulier van swimbee; " na het behalen van het diploma, behorende bij het pakket, wordt uw prijsgarantie-pakket omgezet naar een vier wekelijkse betaling voor de vervolglessen, tenzij u kiest voor een vervolgpakket". tevens wordt dit in zowel de uitnodigings e-mail voor het proefzwemmen als uitnodigings e-mail voor het afzwemmen vermeldt. ook wordt u in diezelfde e-mail gewezen op mogelijkheden tot eventuele opzegging.

uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent geweest over ons voorstel om het b-c diploma verder voort te zetten en de reest openstaande facturen daarop in mindering te brengen + het uitzoeken van een gratis badpak. dat is jammer om te lezen. helaas kan ik niet uit uw bericht opmaken tot welke oplossing u wel wenst te komen, waarbij beide partijen zich houden aan de gemaakte afspraken.

ik hoop dat met bovenstaande het een en ander al iets duidelijker is geworden, en zie uw reactie dan ook graag tegemoet komen! wanneer u mij een e-mail kunt sturen naar support@swimbee.com, zou ik dit erg op prijs stellen. dan weet ik namelijk ook om welk kind het gaat en de reeds lopende communicatie teruglezen! wellicht dat we dit verhaal dan alsnog met een positief gevoel voor beide partijen kunnen afronden.

met sportieve groet,
floor
zwemschool swimbee