Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hk
hk77 - 13-11-2015 14:53:42
Huishouden & Energie

Jaarafrekening energie direct fraude?

Tot maart 2015 geleden had ik geen klachten over energiedirect. echter daarna begonnen de problemen. energiedirect maakte een fout waardoor mijn bedrag in maart niet automatisch geincasseerd werd. hierdoor kreeg ik in april een incasso met 20 euro administratiekosten. bovendien bleek dat energiedirect 5 jaar lang van mij geen meterstanden zou hebben ontvangen. wat ik betwijfel omdat zij wel de gasmeterstanden verwerkt hadden. daardoor een verhoging van mijn maandbedrag in 1 keer. ik heb toen betaalregeling aangevraagd en zelf iedere maand tijdig ervoor gezorgd dat alle termijnen goed gingen. totdat ik in augustus een dwangbrief van energiedirect kreeg waarin beweerd werd dat ik de termijnen niet had betaald. ik heb vervolgens een brief gemaakt en kon aantonen middels bankoverschrijving dat ik wel degelijk netjes op tijd betaald had. de enige reactie na enkele weken van energiedirect was dat er geen openstaande posten meer waren. op mijn klachten omtrent gebrek aan communicatie werd niet ingegaan. dit was voor mij het moment om direct over te stappen. bij de huidige leverancier betaal ik stukken minder. en de communicatie verloopt veel beter. ik raad iedereen energie direct af sinds zij overgenomen zijn.