Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wiheda
wiheda - 19-11-2015 08:18:26
Auto & Vervoer

Sparta slechte klantenservice. vragen worden niet beantwoord

[quote=gerbera schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:36]als je constant in de maximum stand, en onjuiste versnelling, rijdt is die 35 km niet zo vreemd met een bij de fiets geleverde standaart accu. wat die fietsstandaard betreft dit had u toch al direct op moeten vallen. vindt het wel vreemd tenzij u met uw tenen op het pedaal zit, dan steekt de hak ver uit. en ook met een speedboot kun je een proefvaart maken bij aanschaf dus waarom op een e-bike niet ?. en die blauwe kentekenplaat heeft u voor de e-bike, met trapondersteuning, niet nodig. wel als het een geheel electrische fiets is.

gerbera, zou toch nog even goed de verkeerswet lezen.
voor een gewone fiets met accu die maximaal 23 km per uur ondersteund is geen blauw kenteken nodig. voor de e-speedbike die ondersteund tot 45 km pu, wat haast alleen haalbaar is als men goed getraind is (ik train in het weekend 80 tot 100 kilometer achtereen op mijn racefiets) en dan is dit nog niet haalbaar om continue te doen, daar de fiets behoorlijk aan het gewicht is. tevens wil je ook niet bezweet op je werk aan komen, vandaar de fiets voor woon- werkverkeer.
en niet iedere fietsenzaak heeft een paar fietsen van 3.000 euro in de winkel staan.

van mijn model, de sparta bosch e-bike had hij alleen het dames model staan die was besteld en stond nog in de doos. dat de standaard niet onder het frame zit, maar aan de zijkant wordt gemonteerd is dan niet goed zichtbaar. deze moet er immers nog worden opgezet. en nee ik rij niet op mijn tenen. de standaard is te dicht op de trapas gemonteerd, vandaar dat sparta al een speciale beugel heeft ontworpen om bij deze serie fietsen het probleem deels op te lossen door deze beugel op de plaats van de standaard te plaatsen en de standaard weer op de beugel. een pleister voor het bloeden. en het ziet er niet uit met al die bouten.

sparta weet dus wel degelijk dat dit een probleem is, maar verkoopt liever deze serie leeg om de volgende te verbeteren. en kijk je naar de standaard als je een fiets koopt of naar het model en kleur?
ik kijk niet naar de standaard. en je gaat sommige dingen pas merken als je lange stukken rijd, zoals ik.
wat betreft de standaard accu, op een e-speedbike van sparta heb je maar één soort bosch accu van 600 watt. je hebt niet de keuze tussen brons, zilver en gold zoals de gewone elektrische fiets. ik heb daar sparta al over aangeschreven of ze zwaardere accu's kunnen leveren. sparta verwijst je dan door om zelf maar contact op te nemen met bosch, daar zij de accu's van rond de 800 euro leveren. ook zoiets van doorschuiven of over de schutting gooien om zelf maar zo min mogelijk te hoeven ondernemen en navragen.