Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 19-11-2015 10:47:08
Elektronica & TV

Coulance igv defecte koelkast

[quote=hoemann schreef op woensdag 18 nov 2015, 11:59]waar heb je als consument recht op in het volgende geval:
een liebherr koelvriescombinatie, in 2015 aangeschaft, daarbij extra betaald voor 5 jaar garantie gaat 6 maanden na verstrijken van de garantieperiode stuk. de service afdeling van liebherr rekent voorrijkosten van eur 92,50 + uurloon en materiaalkosten. kan de consument een beroep doen op coulance?

aangeschaft in 2015, na 6 maanden raakt de ... defect. u heeft sowieso wettelijke garantie van 2 jaar.

u had ook liebherr niet moeten contacteren voor uw garantieaanspraak, u had de verkopende partij moeten benaderen voor de garantieclaim, geheel kosteloos herstel of ander een nieuw gelijkwaardig product leveren.

de verkopende hoorde u een deugdelijk product te leveren, dat heeft het nagelaten. binnen 6 maanden na de aankoop moet de verkopende partij bewijzen dat zij een deugdelijk product hebben geleverd aan u.

extra garantie van (en tot) voor uw product heeft soms beperkte voorwaarden voor die garantie in zich, lees nog even de voorwaarden daarvan nog eens door.