Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 22-11-2015 22:33:06
Geldzaken & Recht

Online winkelen/ retouren

Als de verkoper u een andere maat heeft gestuurd dan u heeft opgegeven, dan maakt het zelfs helemaal niets uit als u ze heeft gedragen. dan is dit een product dat niet voldoet aan de overeenkomst en dat geeft u het recht om alsnog de goede maat te ontvangen.

maar beter kunt u gebruik maken van uw herroepingsrecht.

omdat de juiste herroepingstermijn niet is genoemd, 14 dagen, wordt uw herroepingsrecht verlengd naar maximaal een jaar. dat wil zeggen dat op het moment dat de verkoper aangeeft dat de herroepingstermijn 14 dagen is dat vanaf dat moment pas de 14 dagen gaan lopen. omdat de verkoper de verkoper tot nu toe niet heeft aangegeven dat de herroepingstermijn 14 dagen zit, zit u in de termijn van een jaar. wat dat betreft heeft u niets te vrezen.

consuwijzer verwoordt het zo:

wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

in sommige gevallen hebt u langere bedenktijd. de verkoper moet u goede informatie geven over de bedenktijd. en hij moet u een formulier geven dat u kunt invullen om gebruik te maken van uw bedenktijd. heeft de verkoper u niet de informatie over de bedenktijd gegeven? of heeft de verkoper u bijvoorbeeld geen formulier gegeven dat u kunt invullen als u van de koop af wil? dan wordt uw bedenktijd automatisch met een jaar verlengd. de bedenktijd wordt weer veertien dagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand">bron

hiermee bent u er natuurlijk nog niet, want de verkoper moet wel meewerken, anders wordt het een zaak van de rechter (die u overigens wel zeker zou winnen). ook zou u een klacht kunnen indienen bij de acm dat gaat ook via consuwijzer.

laten we hopen dat de verkoper wijzer is en gewoon de kousen terugneemt en u uw geld terugbetaalt.