Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

crewmember
crewmember - 24-11-2015 15:35:39
Computers & Telefonie

In garantie toch moeten betalen

Telefoon leveranciers zijn ondertussen experts geworden in het oplichten van consumenten met dit soort praktijken.
zie ook hier:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade/speel/1/?vhash=c749c73j">http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade/speel/1/?vhash=c749c73j

een paar vragen:

1:hoe oud is de telefoon?
2:zat het barstje er al in toen je hem opstuurde?

een barst in het scherm zou volgens hun bewijs zijn voor slecht gebruik, daarmee willen ze de garantie ongeldig maken. echter heeft een barst in het scherm niks te maken met laad problemen en dat weten ze zelf ook heel goed.

bron: ik ben mechtronisch ingenieur.

ze zullen deze bewering in de praktijk niet hard kunnen maken en waarschijnlijk zwichten ze als je met deze argumenten komt. dat ze geen deel reparaties doen is hun probleem, daar heb jij als consument helemaal niks mee te maken. ze hebben een paar opties: ze doen wel een deel reparatie, ze vervangen alles onder garantie, ze sturen je een nieuwe telefoon of je krijgt je geld terug.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is">https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

als je rechtsbijstand hebt meteen hun er op zetten.