Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

uwjurist
uwjurist - 24-11-2015 17:56:34
Geldzaken & Recht

Horloge kwijt

De winkelier moet een binnen de garantieperiode vallend kapot horloge gratis repareren (behoudens wanneer aantoonbaar de schuld bij de eigenaar van het horloge ligt).
als dat niet kan, door welke oorzaak dan ook (dus ook als hij het kwijt raakt), moet hij een zelfde nieuw horloge leveren. kan dat ook niet (of wil de winkelier dat niet)? dan moet de winkelier het geld teruggeven.
dagwaarde? onzin.
dan zou de kwestie anders behandeld worden dan wanneer de winkelier het niet kan repareren om andere redenen (technisch niet mogelijk, onderdelen niet meer leverbaar o.i.d.).
zie de link die tenormin terecht al gaf: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product.
met vriendelijke groet,
mr. monique doomernik