Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 26-11-2015 18:33:35
Elektronica & TV

Online geeft niet wat het beloofd

Beste evdheuvel,

allereerste vraag is hoe uw moeder het contract heeft afgesloten bij online.
is uw moeder gebeld en is toen 'het contract' afgesproken ?
als dit zo is dan zal er ook een mail/brief gestuurd zijn. voor een 'koop op afstand' geldt dat er een wettelijke bedenktijd is van 14 dagen. tenzij uw moeder niet geïnformeerd is over deze 14 dagen, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd. meer informatie hierover leest u in de volgende link, klik https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand">hier. de bedenktijd gaat pas in vanaf het moment dat online de dienst levert.

in uw vraag lees ik ook dat ze (uiteindelijk) een mail heeft ontvangen waarin staat dat ze 14 dagen nadat ze is aangesloten nog steeds op kan zeggen (dit is overigens wettelijk ook zo, zie de vorige link). als uw moeder nu nog steeds niet aangesloten is dan zou ik als ik u was nogmaals contact opnemen met online en aan deze mail refereren en gewoon opzeggen. bij voorkeur alle communicatie 'zwart op wit' zodat u het later nog kunt bewijzen.
u kunt ook nog contact opnemen met consuwijzer en het aan hen voorleggen. de contactgegevens vind u https://www.consuwijzer.nl/contact">hier.