Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 29-11-2015 17:43:28
Auto & Vervoer

Zwarte rook en te nhoog brandstofverbruik

De motor heeft twee temperatuursensoren één voor de meter en één voor de ecu. de sensor voor de ecu is mede bepalend voor het ingespoten mengsel, als de motor koud is wordt er meer brandstof ingespoten (choke werking) en naar mate de motor opwarmt wordt het mengsel brandstof/lucht aangepast om zo een optimale verbranding te creëren. stel dat die sensor niet de juiste temperatuur door geeft dan krijgt de ecu verkeerde informatie en kan het mengsel niet aanpassen. als het stationair toerental te hoog is dan wordt er een te rijk mengsel ingespoten omdat de temperatuursensor niet meer juist regelt met roken en een hoog verbruik tot gevolg.