Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 26-06-2019 10:12:55
Computers & Telefonie

Veranderen van internet provider

In aansluiting op al gegeven reacties is er geen enkel probleem om over te stappen naar een andere provider. ik ben al een aantal jaren geleden bij ziggo vertrokken om voor mij moverende reden. 
ik heb sedert kort geen vaste telefoon meer want die benutte ik nauwelijks maar dat heeft geen enkel effect op het werken van internet en tv dat net als bij de meeste andere providers via de vaste telefoonlijn van kpn loopt.
afstand tot schakelkasten etc. kan dan een probleem zijn maar tegenwoordig kan er via de huidige technieken veel via de teloefoonlijn worden verzonden en ook daar is deels als sprake van een galsvezelnet.
aansluiten op een al aanwezig glasvezelnet van een andere aanbieder kan zinvol zijn om dat de kwaaliteit dan nog beter kan zijn maar dan geldt de vraag of er bij u een aansluiting is op een glasvezel net en ook wat u wel en niet doet met de pc. een 'zwaarder' i-net is alleen maar zinvol als u bijv. vaak films ophaalt en zware spellen of afstand doet. die indruk heb ik niet.

per saldo dient ziggo uw probleem oop te lossen want in beginsel kan het wijzigen door u van kijken analoog naar digitaal geen reden zijn van de storing.
(ook bij ziggo keek ik al hdmi-digitaal net als nu via een ander provider)