Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sira
sira - 29-07-2019 20:39:37
Winkels & Webshops

Onterechte vordering wish

Ik maak uit uw bericht op dat u erg nalatig bent geweest. onterechte vordering wish is daarom niet juist omschreven.

begin december bestelt u iets en pas in februari gaat u de track en trace checken en moet dan constateren dat het pakket alweer terug in china is.
toen had u al contact moeten opnemen met klarna, maar u laat alles op z'n beloop.

pas als het incassobureau u benadert en u adviseert contact op te nemen wish, verzuimt u weer klarna te bellen.

op het moment dat incassopartners u benaderde, zijn er door klarna al meerdere herinneringen (incl. de € 40,- verhoging) per mail aan u verstuurd. die zitten waarschijnlijk in uw spammap.

tijdens uw bestelling heeft u voor achteraf betalen gekozen en in dit geval liep dat via klarna. u hebt moeten aanvinken dat u akkoord ging met hun voorwaarden en op dat moment sloot u een betalingsovereenkomt met klarma, maar blijkbaar hebt u verzuimd de voorwaarden te lezen, want de gehele procedure staat hierin vermeld .
juist bij achteraf betalen is het belangrijk dat je je pakket blijft volgen, omdat alles volgens een tijdslimiet loopt, zowel bij de webshop als bij de betaalprovider.

achteraf betalen middels een betaalprovider wil zeggen dat je niet aan de webshop betaalt, maar aan o.a. klarna, afterpay, billink etc. etc., afhankelijk waar de webshop zaken mee doet. de webshop heeft daardoor geen betalingsgedoe met de klant, want hij is verzekerd van zijn geld, omdat de betaalprovider hem betaalt. hierna gaat de betaalprovider het geld bij de klant innen.
het is een soort verzekering, waar de webshop voor betaalt.

je hebt er inmiddels zoveel tijd overheen laten gaan, dat ik bang ben dat je weinig kans maakt, tenzij je bewijzen kunt aanleveren bij klarna, zoals bijvoorbeeld de track en trace, mits je die nog hebt.