Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sjjoppy
sjjoppy - 20-01-2022 10:47:17
Huishouden & Energie

Energie eneco

Uit de gedeelde link:



verbruikgegevens


voor de duidelijkheid: het maandelijkse voorschot dat klanten doorkrijgen, is niet het bedrag dat ze definitief betalen. het is een bedrag dat als het goed is, is gebaseerd op het gemiddelde bekende gebruik van klanten. 



 

vraag is of eneco van iedereen de juiste verbruikgegevens bezit en de voorschotten accuraat zijn. uiteindelijk wordt wat teveel is betaald, teruggestort. was het voorschot te laag, dan volgt echter een naheffing. 




desalniettemin schrijft eneco het gemailde termijnbedrag wél automatisch af en dat hakt er bij velen fors in. diverse woedende klanten stappen direct over, ondanks dat er deze maand een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen geldt. dat komt omdat welkom energie failliet ging en de acm de leveringsvergunning introk.

https://www.ad.nl/economie/klanten-welkom-energie-krijgen-nieuw-termijnbedrag-van-eneco-help-ik-ga-naar-631-euro-per-maand~a1fd677f/" target="_blank">https://www.ad.nl/economie/klanten-welkom-energie-krijgen-nieuw-termijnbedrag-van-eneco-help-ik-ga-naar-631-euro-per-maand~a1fd677f/